15.9.15

frk linn holder kurs

jepp, jeg er en sånn lærer; en sånn lærer som alltid engasjerer seg litt ekstra, som tar på seg altfor mange ting utenom klasserommet, og som elsker det! helt siden jeg var ferdig med mitt første år som lærer (phuu, tenk at jeg overlevde!), har jeg holdt kurs for lærere rundt om i landet. primært har jeg holdt kurs i vurdering for læring, men nå de siste årene (og selvfølgelig i tilknytning til min tidligere jobb som matematikkredaktør) har jeg også holdt en del matematikk-kurs. hvorfor? vel, fordi jeg synes det er utrolig spennende å møte lærere, snakke om skole, utveksle erfaringer og ideer og lære av hverandre. og du, nå skal jeg jaggu straks holde kurs igjen!


mandag 2. november holder jeg et heldagskurs her i oslo i regi av bro aschehoug med tittelen den gode matematikktimen. der håper jeg å inspirere og motivere lærere til å gi litt ekstra og tenke litt utenfor boksen, men samtidig holde fokus på læring gjennom rammer, struktur og forutsigbarhet. jeg kommer til å snakke om oppstart og avslutning av timen og viktigheten av nettopp dette, om den matematiske samtalen, om samarbeid og bruk av læringspartner, og ikke minst om vurdering og klasseledelse. for det er ikke før det siste er på plass, at vi kan ha ordentlig gode, motiverende matematikktimer.

kommer du? åh, det hadde vært knall! les mer om kurset mitt her.

og du; skulle skolen din eller kommunen din trenge en kursholder som kan komme å snakke om enten vurdering for læring for 1-7, læringspartnerarbeid eller f.eks. den gode matematikktimen, nøl ikke med å ta kontakt. jeg kaster meg rundt og kommer, jeg!


over og ut. frk.

2 kommentarer:

  1. Flott at du står på og gir så mye av deg sjøl! :) Dette er nok et kurs jeg burda ha dradd på hvis jeg fikk lov av ledelsen. Jeg nå spørre! Syns også kurs på skolen om læringspartnerarbeid høres veldig interessant ut.

    Bare et spørsmål (som du sikkert har fått tusen ganger...): Hvorfor har du valgt å droppe store bokstaver i begynnelsen av alle setninger?

    SvarSlett
    Svar
    1. så bra det høres interessant ut - kom, kom :)

      og når det gjelder store bokstaver og mangel på dem, er det bare en personlig preferanse. jeg skriver så klart ALLTID stor bokstav der det skal være i elevsammenheng og når jeg lager undervisningsmateriell, men privat så er jeg ikke veldig glad i store bokstaver. det er egentlig hele grunnen. smaken er som baken og alt det der :)

      Slett