18.9.15

fredagstacosamtaletips

hver fredag skriver vi en liten fredagsmail til foreldrene på skolen vår. der forteller vi litt om hvordan uka har vært, hva vi har jobbet med osv., og for at foreldrene skal få noe mer enn bare skriftlig informasjon ut av denne eposten, har jeg innført noe jeg kaller fredagstacosamtaletips (ja, det er faktisk i ett ord). og hva er det, spør du? vel, det er rett og slett tips til et spørsmål de kan spørre barna sine om mens de spiser fredagstaco.

- jeg hørte dere hadde en spennende krle-time, så fortell; hvem var sokrates?
- hvem var det dere hadde besøk av på skolen på onsdag, og hvorfor var de der?
- hva sa læringspartneren din at du var god på denne uka?

igjen, som med mye av det jeg finner på, så er det virkelig bare fantasien som setter grenser! så, hva skal så ditt fredagstacosamtaletips være denne uka?

og mens vi er inne på foreldresamarbeid; har du sett denne artikkelen som jeg tipset om på facebooksiden min for noen uker tilbake? enda flere forslag til hvordan foreldre kan engasjere seg i kidsas skolehverdag.

over og ut, og god helg! frk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar