30.3.15

nedtelling og planlegging

jeg vet at det er skolepåskeferie nå, men kveldene mine brukes nesten utelukkende til skoleplanlegging. fra og med 1. april er jeg nemlig tilbake i full stilling som lærer i osloskolen, og det føles helt f.a.n.t.a.s.t.i.s.k.! fram til sommeren skal jeg ha matematikk, naturfag, samfunnsfag og rle på 2. trinn - drømmefagene jo; kan du stave heldiggris?! selvfølgelig skal jeg fortsette den gode trenden jeg har startet med ukas utfordring, onsdagtips og fem på frædda'n, men du skal ikke se bort fra at det plutselig kommer litt flere innlegg nå og da, og at de kommer til å handle om litt mer enn matematikk og vurdering. jeg regner med at ingen protesterer.

men til poenget: jeg har nemlig fått en ide (fra pinterest så klart)! jeg vil innføre månedens vitenskapsmann eller kvinne som en del av naturfagsundervisningen. hvorfor og hvordan jeg skal gjøre det, samt hvordan det kommer til å se ut hos meg, får du selvsagt vite mer om etter hvert, men ideen er der og jeg planlegger som bare det! bildet under viser hvordan candice på innovatemotivateeducate har løst det. og hvis du vil lese om vitenskapsmenn og kvinner, fant jeg en fin liten samling her. bare husk at det er viktig å sjekke fakta og bruke flere kilder - vi vil jo ikke ha vranglære, vil vi vel?

dette blir knall, folkens! 

over og ut. frk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar